« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲
جلسه هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس عدل هاشمی پور روز جمعه سوم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور پرشور فرهنگیان کهگیلویه در شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، جلسه هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس عدل هاشمی پور روز جمعه سوم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور پرشور فرهنگیان کهگیلویه در شهر دهدشت برگزار شد.

برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس هاشمی پور | گلایه فرهنگیان کهگیلویه از رواج تبعیض و قومیت‌گرایی | رای محرومین را می‌گیرند و از محرومیت حرف می زنند

سیدحمید امیری مسئول کمیته فرهنگیان مهندس هاشمی‌پور در کهگیلویه، اظهار کرد: کسی که به دانش‌آموزان طریقه صحیح قلم گرفتن و حروف الفبا را یاد می‌دهد و به کودکان و فرزندان و دانش آموزان چگونه نوشتن و چه چیز نوشتن را می‌آموزد، معلم است و تعلیم و تربیت بزرگترین خدمت است.

وی افزود: این معلم است که چگونه آموختن و چگونه فکر کردن و اندیشیدن را می آموزد و مهمترین وظیفه یک فرهنگی آگاهی بخشی است، شاکله‌ی تمامی امورات یک کشور فرهنگ است و اگر جامعه‌ای فرهنگ نداشته باشد موفقیتی حاصل نمی‌شود، یک معلم به جای اینکه با التماس مردم را پای صندوق رای بیاورد باید با آگاهی بخشی مردم را به سمت و سوی صندوق و رأی دادن بیاورد.

امیری با اشاره آگاهی بخشی مردم گفت: تفکرات قومی و قبیله ای به دور از آگاهی بخشی و فرهنگ سازی یک جامعه است و باید از تفکرات قومی و قبیله ای دوری کرد و کسانی که از قبیله گرایی و دوگانه ثلاث و بویراحمد حرف می‌زنند به دنبال آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مردم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مهندس عدل هاشمی پور نه تنها در حرف، پیام و تفکر بلکه در عمل هم نشان داد که اهل قبیله گرایی نبوده و با تخریب دیوار مسموم ثلاث و بویراحمد این امر را ثابت کرد، زمانی که مدیران و مسئولین شرکت گاز استان عملیات گازرسانی به مناطق محروم کهگیلویه را به دلیل صعب العبور بودن و عدم توجیه اقتصادی رد می‌کردند این مهندس هاشمی پور بود که با عزم راسخ خود این کار سخت را انجام داد و گاز را به نقاط محروم ثلاث نشین برد تا نشان دهد قوم گرایی و ثلاث و بویراحمد هیچ وقت برای او معنایی ندارد و فقط به دنبال خدمت بوده است.

برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس هاشمی پور | گلایه فرهنگیان کهگیلویه از رواج تبعیض و قومیت‌گرایی | رای محرومین را می‌گیرند و از محرومیت حرف می زنند

سید غلامرضا خردمند از فرهنگیان شهرستان با اشاره به وجود تبعیض‌های بی‌رویه در سیستم آموزش و پرورش منطقه، اظهار کرد: دلیل انتخاب و حمایت ما فرهنگیان از مهندس هاشمی پور این است که هاشمی پور کار، تلاش و خدمت به مردم، آبادانی و مبارزه با فقر و بیکاری و محرومیت زدایی را بر مسائل سیاسی و قومیت گرایی و تبعیض‌های ناروا ترجیح داده است، نه ثلاث را بر بویراحمد و نه بویراحمد را بر ثلاث، نه راست را بر چپ و نه چپ را بر راست ترجیح نداده است، میانه رو و یا تندرو، اصول گرا و اصلاح طلب ملاک آقای هاشمی پور نبوده است و این را در دوره نمایندگی خود به اثبات رسانده است.

وی افزود: مهندس هاشمی‌پور باتوجه به توان و تخصص و کارنامه درخشانی که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌ها خدمت کند اما حس مسئولیت‌پذیری در جهت رفع محرومیت باعث شد تا مهندس هاشمی‌پور دوباره وارد عرصه نمایندگی شود.

برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس هاشمی پور | گلایه فرهنگیان کهگیلویه از رواج تبعیض و قومیت‌گرایی | رای محرومین را می‌گیرند و از محرومیت حرف می زنند

فرخنده قدم زاده یکی دیگر از فرهنگیان شهرستان به نمایندگی از بانوان فرهنگی، گفت: دین اسلام تفاوتی میان زن و مرد نگذاشته و هر دو را مستقل آفریده و به زنان جایگاهی رفیع داده است، در جامعه امروزی بانوان نقش بسزایی در تعالی اجتماعی دارند و بانوان فرهنگی کهگیلویه بیش از پیش به خود باوری واقعی دست پیدا کرده و حضورشان در عرصه‌های فرهنگی بیشتر از گذشته شده است.

این بانوی فرهنگی، ادامه داد: بانوان فرهنگی و تحصیل کرده از اقشار مختلف جامعه امروزی هستند و به دلیل تدریس فرهنگ و رابطه مستقیم با اولیای دانش آموزان و مردم به عنوان گروه مهم و تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

قدم زاده با بیان اینکه بانوان فرهنگی به دلیل داشتن شأن و منزلت مادری از دلسوزان جامعه بوده و در هنگام آموزش به دنبال فرهنگ سازی و آینده فرزندان و دانش آموزان جامعه هستند، عنوان کرد: بدون شک بانوان در مسئله انتخابات و مسائل مربوطه می توانند نقش بسزایی داشته باشند چون دلسوزان واقعی جامعه امروز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کهگیلویه بزرگ به دلیل وسیع بودن و همچنین پراکنده بودن فرهنگیان به ویژه بانوان فرهنگی، انتخاب فرد اصلح توسط بانوان فرهنگی متفاوت تر و سخت تر از دیگر اقشار است چون بانوان فرهنگی در انتخابات با هدف حفظ شأن و جایگاه فرهنگیان و حفظ شأن مردم و فرهنگ سازی مشارکت حداکثری، فرد اصلح را انتخاب می‌کنند و برای این انتخاب، تلاش و تحقیقات فراوانی انجام می‌دهند و با تحقیقاتی که ما بانوان فرهنگی کهگیلویه انجام دادیم ویژگی های یک نماینده اصلح را فقط در مهندس عدل هاشمی‌پور یافتیم.

برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس هاشمی پور | گلایه فرهنگیان کهگیلویه از رواج تبعیض و قومیت‌گرایی | رای محرومین را می‌گیرند و از محرومیت حرف می زنند

دکتر علی اژدر یکی از فرهنگیان باسابقه شهرستان کهگیلویه، گفت: ما فردی را به عنوان نماینده می‌خواهیم که بدون از هرگونه ترس و با شجاعت از وزیران مطالبه‌گری کند و اهل معامله و زد و بند نبوده و به دنبال بده بستان و معامله پشت پرده هم نباشد، وقتی در مجلس تعداد ۹۰ یا ۱۱۰ نماینده با هم نامه استیضاح وزیری را امضاء کرده و به هئیت رئیسه مجلس اعلام می کنند اما چند روز قبل از استیضاح متأسفانه می‌بینیم که اکثرأ نمایندگان امضاء خود را پس می گیرند! چرا اول استیضاح را شروع می کنند و چرا بعد از آن امضاء خود را دوباره پس می‌گیرند!! معلوم است که در این جریان، بده و بستانی وجود دارد و معامله ای پشت پرده است.

وی عنوان کرد: چرا باید تماس های تلفنی، توصیه ها و قومیت‌گرایی برای دسترسی به جایگاه و تصدی شغل‌ها اولویت را از شایسته سالاری و توانمندی در جامعه بگیرند؟ در جامعه امروزی محرومیت‌ها و فقرهایی را می‌بینیم که نتیجه همین قومیت‌گرایی و توصیه‌هاست و تنها در دوره نمایندگی مهندس هاشمی پور بود که قومیت‌گرایی و تبعیض‌ها کمرنگ شد و همه ما با چشم خود دیدیم که مهندس هاشمی پور رهایی از محرومیت و سازندگی سر لوحه کارش بود.

این فرهنگی فرهیخته، عنوان کرد: شماهایی که از محرومیت شهرستان و حوزه کهگیلویه صحبت می‌کنید و طبیب دردشناسی هستید و در هنگام رأی گیری هم رأی مردم محروم را می‌گیرید و بعد از همان محرومیت صحبت می‌کنید، بگویید برای محرومین و رهایی از محرومیت کهگیلویه چه کاری انجام داده‌ و یا چه طرح و ایده ای دادید؟ بیایید مناظره کنید و گزارش کار دهید که در تمام سالهایی که در رأس بودید کدامیک از محرومیت های کهگیلویه را برطرف کردید؟

وی تصریح کرد: ما فرهنگیان علاوه بر تعلیم و تربیت، وظیفه روشنگری و آگاهی بخشی جامعه را نیز بر عهده داریم و باید شرایط موجود را آنگونه که هست برای مردم بیان کنیم و کارهای که باید برای این حوزه انتخابیه انجام می‌شد اما نشدند را برای مردم توضیح دهیم.

دکتر اژدر فرهنگی شاخص منطقه چاروسا، خاطرنشان کرد: فرهنگیان عزیز باید مراقب تبلیغات سوء نامزدهای انتخاباتی و بداخلاقی‌ها باشند، عصبانیت‌ ما باعث شد تا دست روی ماشه گذاشته و در منطقه چاروسا در حمایت از مهندس هاشمی‌پور حماسه‌ای عظیم خلق کنیم، باید با رویکرد مثبت اندیشی مطالبه‌گری کنیم و از مجادله دوری کنیم، پس از سالها برای اولین بار در منطقه چاروسا بر روی قومیت‌گرایی خط بطلان کشیدیم و دیوار قومیت‌گرایی را فرو ریختیم.

برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگیان کهگیلویه با مهندس هاشمی پور | گلایه فرهنگیان کهگیلویه از رواج تبعیض و قومیت‌گرایی | رای محرومین را می‌گیرند و از محرومیت حرف می زنند

مهندس عدل هاشمی‌پور در نشست هم‌اندیشی با فرهنگیان کهگیلویه، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، انتخابات در تمامی عرصه‌ها به مردم واگذار شده تا مردم سرنوشت‌شان را خودشان انتخاب کنند و امیدوارم با یک مشارکت حداکثری در انتخابات امسال، یک اتفاق بسیار خوبی را برای حوزه انتخابیه رقم بزنیم.

وی افزود: باوجود تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی اما هنوز مردم به نظام و رهبری امیدوار هستند و به فرموده قرآن کریم سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر آن قوم خود بخواهند، عدم تغییر سرنوشت ما مردم به نظام جمهوری اسلامی ربطی ندارد، باید خودمان انتخاب کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان حوزه انتخابیه، گفت: جوانان حوزه انتخابیه وقتی به امید اشتغال به سایر استان‌ها می‌روند آنان را غیربومی می‌نامند و اجازه اشتغال به آنها را نمی‌دهند و اگر طی ۴۴ سال گذشته چندین پروژه بزرگ از جمله پتروشیمی در این حوزه انتخابیه راه‌اندازی کرده بودیم امروز جوانان ما در همین منطقه مشغول به کار بودند.

مهندس هاشمی‌پور با بیان اینکه نخبگان فکری و نخبگان ابزاری باید با وحدت و همدلی تولید داشته باشند، عنوان کرد: عده‌ای باید بسازند و عده‌ای دیگر باید اداره کنند، ساختن و اداره کردن دو مقوله متفاوت است اما در این حوزه انتخابیه برای ساختن و آباد کردن باید بسوزیم، خداوند از تفکری که فقط به فکر خود است، نگذرد.

وی با اشاره به اینکه ما سربازان امامی هستیم که همه چیزش را برای انقلاب گذاشت و وظیفه داریم انقلاب را حفظ کنیم، عنوان کرد: هنوز نتایج بررسی هیئت‌های اجرایی اعلام نشده اما سیل هجوم تهمت‌ها شروع شده است.

مهندس هاشمی‌پور با اشاره به بروز بداخلاقی‌های در ایام انتخابات، عنوان کرد: همیشه و در تمام شرایط اخلاق را رعایت کردم و از نماینده فعلی و اسبق قدردانی کردم اما با این همه اعتقاد دارم هر کسی برای انجام کاری باید تخصص داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور ایتالیا و به نام دهدشت ساخته شد اما الان توربین دهدشت از فرانسه سر درآورده است و تجهیزات نیروگاه را به مقصد سمنان بارگیری کردند، با انجام چنین پروژه‌هایی می‌توان برای مردم شغل ایجاد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
هرکه رازردرترازوست زوردربازوست چراتا حالا یه ادم فقیر به مجلس نرفته اینا همه دنبال پول ومنفعت شخصی هستند اون ازموحدبیست وچهاردور ودریغ ازیه طرح عمرانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: